Stosownie do § 65 statutu Spółdzielni Mieszkaniowej Lokatorsko-Własnościowej „Popowice”, który został uchwalony przez Zebranie Przedstawicieli w dniu 28 czerwca 2003 r. i znowelizowany Aneksami Nr 1, 2, 3 i 4 w dniach 26.06.2004r., 25.06.2005r., 24.06.2006r. i 25.11.2007 r. organami Spółdzielni są:
1. Walne Zgromadzenie
2. Rada Nadzorcza
3. Zarząd Spółdzielni
4. Rada Zespołu Nieruchomości.
Każdy z tych organów posiada określone Ustawą Prawo spółdzielcze z dnia 16 września 1982r. uprawnienia, które zostały zapisane w statucie i na mocy delegacji ustawowej rozszerzone celem dostosowania do potrzeb naszej Spółdzielni i przyjętej struktury organizacyjnej.
Walne Zgromadzenie
Zgodnie z postanowieniem § 68 statutu Spółdzielni do wyłącznej właściwości Walnego Zgromadzenia członków SMLW „Popowice” należy:
1) uchwalanie kierunków rozwoju działalności gospodarczej oraz społecznej i kulturalnej,
2) rozpatrywanie sprawozdań Zarządu i Rady Nadzorczej, zatwierdzanie sprawozdań
rocznych i bilansu oraz podejmowanie uchwał co do wniosków członków Spółdzielni,
Rady Nadzorczej lub Zarządu w tych sprawach. Udzielanie indywidualnie w
głosowaniu tajnym absolutorium członkom Zarządu,
3) podejmowanie uchwał dotyczących podziału wyniku finansowego Spółdzielni o
o którym mowa w § 923 ust.3 Statutu,
4) podejmowanie uchwał w związku z oceną polustracyjną działalności Spółdzielni,
5) podejmowanie uchwał w sprawie zbycia nieruchomości, zbycia zakładu
lub innej wyodrębnionej jednostki organizacyjnej,
6) oznaczenie najwyższej sumy zobowiązań jaką Spółdzielnia może zaciągnąć,
7) podejmowanie uchwał w sprawie połączenia się Spółdzielni z inną
spółdzielnią, podziału Spółdzielni, a także przyłączenia jej jednostki organizacyjnej
do innej spółdzielni oraz likwidacji Spółdzielni,
8) rozpatrywanie w postępowaniu wewnątrz spółdzielczym odwołań od uchwał Rady
Nadzorczej podjętych w pierwszej instancji,
9) uchwalanie zmian statutu,
10) podejmowanie uchwał w sprawie przystąpienia Spółdzielni do związku lub
wystąpienia z niego,
11) upoważnienie Zarządu Spółdzielni do działań mających na celu założenie związku
spółdzielczego,
12) wybór delegatów na zjazd związku, w którym Spółdzielnia jest zrzeszona,
13) uchwalanie regulaminu obrad Walnego Zgromadzenia i regulaminu
Rady Nadzorczej,
14) podejmowanie uchwał o utworzeniu w Spółdzielni funduszów nie wymienionych
w statucie,
15) wybór członków Rady Nadzorczej
16) wybór członków Rady Zespołu Nieruchomości
Rada Nadzorcza
Do zakresu działania Rady Nadzorczej należy:
1) uchwalanie planów gospodarczych Spółdzielni oraz innych programów jej działalności,
2) nadzór i kontrola działalności Spółdzielni, a w szczególności:
a/ badanie okresowych sprawozdań oraz sprawozdań finansowych Spółdzielni,
b/ dokonywanie okresowych ocen wykonywania przez Zarząd Spółdzielni jej zadań, ze
szczególnym uwzględnieniem przestrzegania przez Spółdzielnię praw jej członków,
c/ uczestniczenie w lustracji Spółdzielni i nadzór nad wykonaniem zaleceń
polustracyjnych,
d/ kontrola wykonania planów gospodarczych Spółdzielni, okresowych sprawozdań
Zarządu z realizacji zatwierdzonego planu finansowego, rocznego sprawozdania
finansowego i stanu majątkowego Spółdzielni,
e/ wybór biegłego rewidenta przeprowadzającego badanie sprawozdania finansowego,
f/ przeprowadzanie kontroli nad sposobem załatwiania przez Zarząd wniosków organów
Spółdzielni i jej poszczególnych członków,
3) zatwierdzanie struktury organizacyjnej i liczby etatów Spółdzielni,
4) opiniowanie projektów regulaminów i innych przepisów wewnętrznych Spółdzielni,
kierowanych do Walnego Zgromadzenia,
5) podejmowanie uchwał w sprawie nabywania lub obciążania nieruchomości, przejmowania
w administrację domów nie stanowiących własności Spółdzielni,
6) uchwalanie wysokości odszkodowania przysługującego Spółdzielni za zajmowanie lokali
bez tytułu prawnego,
7) wybór i odwoływanie członków Zarządu, w tym prezesa i jego zastępców,
8) podejmowanie uchwał w sprawie przystąpienia do innych organizacji społecznych oraz
występowania z nich,
9) podejmowanie uchwał w sprawach czynności prawnych dokonywanych pomiędzy
Spółdzielnią a członkiem Zarządu oraz reprezentowanie Spółdzielni przy tych czynnościach;
do reprezentowania Spółdzielni wystarczy dwóch członków Rady Nadzorczej przez nią
upoważnionych,
10) uchwalanie regulaminów nie zastrzeżonych dla Walnego Zgromadzenia,
11) uchwalanie zasad ustalania opłat za korzystanie z usług i urządzeń Spółdzielni oraz
wytycznych w sprawie zasad ustalania opłat za używanie lokali i gruntów po zaopiniowaniu
przez Radę Zespołów Nieruchomości
12) uchwalanie zasad gospodarki finansowej Spółdzielni,
13) rozpatrywanie odwołań od uchwał i decyzji Zarządu,
14) rozpatrywanie skarg i zażaleń na działalność Zarządu,
15) wykreślony
16) składanie Walnemu Zgromadzeniu sprawozdań zawierających w szczególności wyniki
przeprowadzonych kontroli i ocenę sprawozdań finansowych Spółdzielni,
17) rozpatrywanie sposobu realizacji wniosków zgłoszonych w sprawach Spółdzielni przez
Walne Zgromadzenie,
18) upoważnienie Zarządu do zaciągnięcia kredytów bankowych i innych zobowiązań w
zakresie sumy zobowiązań, określonej przez Walne Zgromadzenie,
19) uczestniczenie w przetargach oraz przeglądach i odbiorach robót budowlanych.
Rada Nadzorcza składa się z 12 członków (6 przedstawicieli z Zespołu Nieruchomości Nr 1 „Polana” i 6 przedstawicieli z Zespołu Nieruchomości Nr 2 „Park”) wybranych na 3-letnią kadencję.
Członkowie Rady Nadzorczej na kolejną VIII kadencję (2023-2026) wybrani zostali na wydzielonych czterech częściach Walnego Zgromadzenia w dniach 26.06, 27.06, 28.06 i 29.06.2023r.
Z Zespołu Nieruchomości Nr 1 (Polana) członkami Rady Nadzorczej zostali wybrani:
Adam Abramczuk, Anna Brzezińska, Marcin Krawczyk, Paweł Kaźmierczak, Marta Słowikowska, Przemysław Tuszyński.
Z Zespołu Nieruchomości Nr 2 (Park) członkami Rady Nadzorczej zostali wybrani:
Aleksandra Borys - Słoma, Ryszard Górka, Stanisław Walaś, Daniel Kozłowski, Andrzej Majewski, Marcin Zawora.
W dniu 24.07.2023r. na posiedzeniu Rady Nadzorczej, której członkowie zostali wybrani na czterech częściach Walnego Zgromadzenia w 2023r., nastąpiło ukonstytuowanie się nowej Rady Nadzorczej. Członkowie Rady wybrali Przewodniczącego, Z-cę Przewodniczącego, Sekretarza Rady Nadzorczej. Zostali także wyłonieni, w wyborach, Przewodniczący Komisji Problemowych oraz ich członkowie.
Skład i funkcje członków Rady Nadzorczej VIII Kadencji przedstawia poniższa tabela.
SKŁAD I FUNKCJE CZŁONKÓW RADY NADZORCZEJ VIII KADENCJI
Lp. |
Imię i nazwisko |
Funkcja |
1 |
Marcin Zawora |
Przewodniczący Rady Nadzorczej |
2 |
Przemysław Tuszyński |
Z–ca Przewodniczącego Rady Nadzorczej |
3 |
Adam Abramczuk |
Sekretarz Rady Nadzorczej |
4 |
Aleksandra Borys - Słoma |
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej |
5 |
Stanisław Walaś |
Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi |
6 |
Daniel Kozłowski |
Przewodniczący Komisji Samorządowo Statutowo Kulturalnej |
7 |
Anna Brzezińska |
Członek Rady Nadzorczej |
8 |
Marcin Krawczyk |
Członek Rady Nadzorczej |
9 |
Paweł Kaźmierczak |
Członek Rady Nadzorczej |
10 |
Marta Słowikowska |
Członek Rady Nadzorczej |
11 |
Ryszard Górka |
Członek Rady Nadzorczej |
12 |
Andrzej Majewski |
Członek Rady Nadzorczej |
Rada Zespołu Nieruchomości.
Uwzględniając wielkość zasobów Spółdzielni i ich rozmieszczenie w SMLW „Popowice” funkcjonują dwie Rady Zespołu Nieruchomości, tj. Rada Zespołu Nieruchomości Nr 1 (Polana) i Rada Zespołu Nieruchomości Nr 2 (Park).
Każda Rada Zespołu Nieruchomości składa się z 8 członków wybranych na wydzielonych czterech częściach Walnego Zgromadzenia w dniach 26.06, 27.06, 28.06 i 29.06.2023r. na 3-letnią kadencję (2023-2026).
Członkami Rady Zespołu Nieruchomości Nr 1 (Polana) zostali:
- Wojciech Downar, Patrycja Niemier, Ita Wołczaska, Marta Wróblewska, Arkadiusz Cyran, Bogumiła Hulewicz, Marianna Palus, Janina Pasierska.
Członkami Rady Zespołu Nieruchomości Nr 2 (Park) zostali:
- Zdzisław Adamski, Bogusław Derbin, Ilona Krajewska, Waldemar Liwczycki, Halina Czapnik, Iwona Czarnecka, Julita Dewerenda, Agnieszka Grzeczka.
W dniu 24.08.2023r. na posiedzeniu Rady Zespołu Nieruchomości Nr 1, której członkowie zostali wybrani na czterech częściach Walnego Zgromadzenia w 2023r., nastąpiło ukonstytuowanie się nowej Rady Zespołu Nieruchomości Nr 1. Członkowie Rady wybrali Przewodniczącą, Z-cę Przewodniczącej, Sekretarza Rady Zespołu Nieruchomości Nr 1. Zostali także wyłonieniw wyborach, Przewodniczący Komisji Problemowych oraz ich członkowie.
Skład i funkcje członków Rady Zespołu Nieruchomości Nr 1 VIII Kadencji przedstawia poniższa tabela.
Lp. |
Imię i nazwisko |
Funkcja |
1 |
Marta Wróblewska |
Przewodnicząca RZN Nr 1 |
2 |
Patrycja Niemier |
Z–ca Przewodniczącej RZN Nr 1 Przewodnicząca Komisji Samorządowo Kulturalnej |
3 |
Ita Wołczaska |
Sekretarz RZN Nr 1 |
4 |
Arkadiusz Cyran |
Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi |
5 |
Bogumiła Hulewicz |
Członek RZN Nr 1 |
6 |
Marianna Palus |
Członek RZN Nr 1 |
7 |
Janina Pasierska |
Członek RZN Nr 1 |
8 |
Wojciech Downar |
Członek RZN Nr 1 |
W dniu 24.08.2023r. na posiedzeniu Rady Zespołu Nieruchomości Nr 2, której członkowie zostali wybrani na czterech częściach Walnego Zgromadzenia w 2023r., nastąpiło ukonstytuowanie się nowej Rady Zespołu Nieruchomości Nr 2. Członkowie Rady wybrali Przewodniczącą, Z-cę Przewodniczącej, Sekretarza Rady Zespołu Nieruchomości Nr 2. Zostali także wyłonieni, w wyborach, Przewodniczący Komisji Problemowych oraz ich członkowie.
Skład i funkcje członków Rady Zespołu Nieruchomości Nr 2 VIII Kadencji przedstawia poniższa tabela.
Lp. |
Imię i nazwisko |
Funkcja |
1 |
Agnieszka Grzeczka |
Przewodnicząca RZN Nr 2 |
2 |
Halina Czapnik |
Z–ca Przewodniczącej RZN Nr 2 |
3 |
Julita Dewerenda |
Sekretarz RZN Nr 2 |
4 |
Zdzisław Adamski |
Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi |
5 |
Iwona Czarnecka |
Przewodnicząca Komisji Samorządowo Kulturalnej |
6 |
Waldemar Liwczycki |
Członek RZN Nr 2 |
7 |
Bogusław Derbin |
Członek RZN Nr 2 |
8 |
Ilona Krajewska |
Członek RZN Nr 2 |
Rady Zespołu Nieruchomości mają za zadanie współpracę z Zarządem i Radą Nadzorczą a do ich zakresu działania należy:
1) analizowanie na bieżąco potrzeb remontowych poszczególnych Zespołów Nieruchomości oraz wnioskowanie o ujecie ich w rocznych planach rzeczowych danego Zespołu Nieruchomości,
2) opiniowanie na dany rok projektu planu gospodarczego i wprowadzanych w ciągu roku korekt w zakresie gospodarki zasobami mieszkaniowymi poszczególnych Zespołów Nieruchomości,
3) opiniowanie kierunków działalności społeczno-kulturalnej, prowadzonej przez Spółdzielnię w ramach środków wskazanych na ten cel w rocznych planach finansowych Spółdzielni, zatwierdzonych przez Radę Nadzorczą,
4) kontrola działalności administracji Zespołów Nieruchomości dotyczących ich
funkcjonowania poprzez:
- okresowa ocenę realizacji zadań ujętych w planach, z uwzględnieniem wskazywania priorytetów do realizacji,
- ocenę działalności administracji Spółdzielni poprzez rozpatrywanie skarg dotyczących jej pracy, składanych przez lokatorów,
- kontrole wykonywania podjętych przez Radę Zespołu Nieruchomości wniosków dotyczących działalności Spółdzielni,
- uczestniczenie w przetargach oraz przeglądach i odbiorach robót budowlanych,
5) inicjowanie oraz organizowanie działań w celu podniesienia estetyki osiedla i poprawy warunków bytowych mieszkańców,
6) organizowanie we własnym zakresie pomocy społecznej i międzysąsiedzkiej,
7) krzewienie kultury współżycia społecznego i propagowanie poszanowania mienia społecznego oraz organizowanie rozjemstwa wśród członków i mieszkańców osiedla,
8) współdziałanie z organami samorządu terytorialnego i organizacjami społecznymi w dziedzinie realizacji zadań społecznych i kulturalno-oświatowych na osiedlu,
9) rozpatrywanie innych spraw związanych z działalnością Zespołu Nieruchomości, nie zastrzeżonych w kompetencjach innych organów w statucie Spółdzielni,
10)Rada Zespołu Nieruchomości składa sprawozdanie ze swojej działalności na częściach Walnego Zgromadzenia obejmujących teren jej działania.
Poprawiono: poniedziałek, 28, sierpień 2023 20:59